01 June, 2013

SAMBUTAN HARI GURU 2013

23 Mei 2013 - Seremban -  Sekolah Dato' Abdul Razak telah mengadakan Majlis Sambutan Hari Guru peringkat sekolah bagi sesi 2013. Majlis ini telah dijalankan bagi menyambut Hari Guru ( 16 Mei 2013 ) yang telah lepas bagi mengenang jasa guru-guru yang banyak mengorbankan keringat bagi meningkatkan prestasi pendidikan warga pelajar Sekolah Dato' Abdul Razak. Tema pakaian guru sewaktu majlis berlangsung ialah "Bollywood".Majlis telah dirasmikan oleh Yang Berusaha Tuan Haji Zakaria Bin Md Zin, Pengetua Cemerlang Sekolah Dato' Abdul Razak. Majlis turut diserikan dengan kedatangan Yang Berbahagia Tuan Ramly Al-Haj Bin Khairuddin. 

Majlis telah dimulakan pada jam 8.00 pagi iaitu sebaik sahaja perhimpunan tamat.Guru-guru berhimpun di hadapan Dataran Bestari dan telah bertangkap gambar beramai-ramai.Selepas itu, guru-guru berkumpul di lobi dewan untuk mengambil gambar bersama-sama pelajar tingkatan 5.Selepas itu, pelajar-pelajar dan guru-guru masuk ke dalam dewan bagi meneruskan majlis.Semasa berada dalam dewan,acara utama iaitu "Student Choice Award" telah diadakan bagi menghargai jasa guru-guru dengan mengadakan beberapa anugerah.Terdapat juga persembahan seperti koir,tayangan multimedia yang dihasilkan oleh pelajar dan persemabahan tradisi iaitu Dikir Barat oleh pelajar tingkatan 5.

Acara tersebut telah diadakan sehingga jam 11.30 pagi.Selepas itu,guru-guru dan pelajar-pelajar dibenarkan untuk pergi berehat sebelum pertandingan dimulakan.Selepas itu, pertandingan seperti mencanting batik dan "60 seconds" telah diadakan.pertandingan ini disertai oleh guru-guru sahaja dan dikendalikan oleh pelajar-pelajar.Guru-guru bersungguh-sungguh dalam menyertai pertandingan tersebut kerana hadiah menanti para pemenang di akhir pertandingan.

Kira-kira jam 1.30 tengah hari, guru-guru telah dijemput untuk makan tengah hari di lobi dewan, manakala pelajar-pelajar dibenarkan balik ke asrama untuk bersiap pulang ke kampung halaman masing-masing.Majlis JASAMU DIKENANG BUDIMU DISANJUNG En. Syukor B. Abdullah [Guru Bahasa Perancis SDAR] telah diadakan semasa Jamuan tengah hari guru-guru.


Sesi gambar beramai-ramai di hadapan Dataran Bestari
Antara gambar guru-guru bersama-sama dengan pelajar tingkatan 5




Student Choice Award
Memotong kek Hari Guru


Semasa Aktiviti Mencanting Batik dan Sukaneka

Majlis JASAMU DIKENANG BUDIMU DISANJUNG En. Syukor B. Abdullah

Pn. Rosnani sebagai pengganti En. Syukor




AKHIR KATA, SELAMAT HARI GURU DAN NAMASTE!!


0 comments :

Post a Comment