17 March, 2013

Jasamu Dikenang Budimu Disanjung:Puan Salmiah Binti Mohd Ali (Mantan Guru Kanan Matapelajaran Kemanusiaan 2011-2012)


 Salmiah Binti Mohd Ali
(Guru Sekolah Dato Abdul Razak 2000 - 2011)
(Guru Kanan Matapelajaran Kemanusiaan 2011-2012)

15 MAC 2013 - SEREMBAN - Sebuah majlis mengenang jasa seorang guru Sekolah Dato Abdul Razak telah diadakan di sini.Beliau juga merupakan seorang Guru Kanan Matapelajaran Kemanusiaan yang telah banyak menyumbang jasa dalam bidang kemanusiaan terutamanya subjek Sejarah.Kini beliau telah bersara.

Majlis ini telah diadakan dengan gilang gemilang bagi menghormati segala pengorbanan yang telah beliau sumbangkan selama lebih kurang satu dekad di bumi SDAR ini.Pelbagai kata - kata nasihat yang diluahkan beliau sebagai penguat semangat bagi individu atau kumpulan yang kehilangannya.Beliau juga ada menyatakan hasrat ingin menyambung mengajar di SDAR sebagai guru kontrak.tetapi apakan daya,Allah tidak mengizinkan beliau untuk berbuat demikian kerana beliau disahkan menghidap kanser.

Selepas mendengar ucapan beliau, satu montaj ditayangkan. Tayangan itu mengandungi kata kata rakan rakan guru beliau . Seterusnya,majlis disyahdukan lagi dengan persembahan sajak yang disampaikan oleh sorang pelajar SDAR yang tidak asing lagi jika menyampaikan sajak iaitu,Izzat Fiqri. Selepas itu majis dihiburkan dengan nyanyian Cik Shazreen Binti Azmi,Izzat Fiqri dan Haziq.Seterusnya, sesi penyampaian hadiah berlangsung. Setiap organisasi meringankan tangan memberi hadiah buat kenang kenangan beliau.Majlis ditutup dengan pergerakan beliau ke kantin untuk jamuan.Seluruh pelajar SDAR membuat terowong untuk mengiringi beliau.Beliau dan guru-guru perempuan yang lain berpelukan sebentar sebelum bergerak untuk ke kantin.Hal ini membuatkan beliau menangis teresak-esak.

Gambar Sekitar Majlis Berlangsung


Background Majlis


Ketibaan yang Diraikan


Pn Salmiah di Kerusi VIP


 Ucapan yang Menyentuh Hati


Izzat Fiqri Mendeklamasikan Sajak yang Penuh Syahdu


Cik Shazreen Memberikan Sekuntum Bunga Ros Kepada Pn Salmiah


Air Mata yang Penuh Makna


TERIMA KASIH CIKGU SALMIAH.
SELAMAT TINGGAL.





                                                     

0 comments :

Post a Comment